Welcome to our online community focused on globally connected teaching and learning. Contribute ideas, resources, and inspiration!

Translate

Latest Activity

Profile Icon via Twitter
RT @QFIntl: #WorldArabicDay is in less than a week! How are you celebrating #Arabic on December 18? Tweet us your ideas and photos! The A…
Twitter15 hours ago · Reply · Retweet
Profile Icon via Twitter
RT @rensink_connie: What Teachers need to know: The Middle East - Understanding current events, history, cultures, and social issues of the…
Twitter15 hours ago · Reply · Retweet
Profile Icon via Twitter
RT @QFIntl: According to this study, #bilingual children really DO find it easier to learn a third language in later life! https://t.co/wVe
Twitter15 hours ago · Reply · Retweet
Profile Icon via Twitter
RT @FulbrightTeach: Don't miss out on a #FulbrightTeach #opportunity! Apply by tomorrow, Dec. 13th at 11:59PM CST https://t.co/xTvqHYEHiD
Twitter15 hours ago · Reply · Retweet

Cualquier tecnología, tradicional o emergente, es buena para aprender. Si decido utilizar una tecnología en lugar de otra, no es pensando en el aprendizaje (las tecnologías no piensan), sino en el acabado del aprendizaje (con qué lo hice). Prefiero tecnologías emergentes y el aprendizaje ubicuo (en cualquier lugar y a cualquier hora) para el contenido noético. Reconozco que la sala de clase es uno de tantos lugares para el aprendizaje ubicuo.  Pero, ¿qué sentido tiene “asistir a la sala de clase” para hacer algo que puede realizarse en cualquier otro lugar más  económico, estimulante, abierto-cerrado, sosegado, tranquilo, cómodo, próximo, ecológico, natural?

Views: 22

Reply to This

© 2017   Created by Lucy Gray.   Powered by

Badges  |  Report an Issue  |  Terms of Service